Crăiasa Zăpezii

,,  Este Ajunul Crăciunului. Afară ninge cu fulgi gingași. Zăpada se așterne pe pământul rece, formând covorașe albe. După puțin timp , neaua a acoperit toata tara.Oriunde te uitai , zapada stralucitoare ca diamantele iti lua ochii.Toti copiii ies din casele incalzite de sobe pentru a se juca.De la distant pareau a fi niste pete colorate intr-un fundall alb.

Printre acestia ma aflam si eu impreuna cu fratiorul meu , infofoliti cu gecile groase , fularele , fesurile si manusile care au rolul de a ne tine de cald.Si era sa uit de catelusul nostru alb , Otto , care se integra perfect in acel peisaj mirific. El ne tragea cu sania si se ferea de bulgarii de omat pe care ii aruncam asupra lui .Toata lumea era fericita: copii distrandu-se de minune ,facand oameni de zapa si jucandu-se diferite jocuri specific anotimpului rece , iar adultii efectuand ultimele pregatiri pentru marea sarbatoare.

Cerul incepe sa se intunece. Parintii ne cheama in casa.De cum am intrat pe usa , mirosul imbiator al diverselor bunatati preparate de mama si bunica ne-a luat pur si simplu nasul.Printre acestea se numara si cozonacii ,turtele insiropate , fursecurile , placintele , sarmalutele , piftelutele si deliciosul piure de cartofi.Gustam cate ceva , masa de Craciun urmand sa o luam a doua zi in familie.

Dupa aceea impodobim bradul cu globulete , ghirlande multicolore , instalatii de lumini si la sfarsit am asezat o stea in varful pomului de Craciun.Imediat sosi ora de mers la culcare.Ma asez in pat ,gandindu-ma la ce-mi doresc: dulciuri , jucarii si multe alte cadouri.Atipesc.

Visez ca ies in toiul noptii , afara din casa in pijamale si mergand la omul de zapada pe care l-am facut ,zaresc  o femeie gingasa , frumoasa si alba ca un fulg de nea.Era Craiasa Zapezii .Se apropie de mine.Ma intreaba::

–          Si te-ai gandit la ce-ti doresti de Craciun?

–          Da ! Zic eu dardaind de frig.

–          Of , saracutul de tine!Ti-e frig!

A facut un semn cu degetul si deodata m-am vazut imbracat in niste haine frumoase si calduroase.Acum vedeam in spatele ei o sanie de cristal.

–          Deci , ce-ti doresti? intreaba curioasa zana.

–          Pai…  In primul rand imi doresc sa locuiesc intr-un castel batut in pietre pretioase !Apoi vreau sa am niste haine asemanatoare celor purtate de regi si sultani.Si pe deasupra sa am la dispozitie  o multime de dulciuri si bunatati culinare.

–          Asa deci… O sa-ti indeplinesc  aceste dorinte!imi raspunde un pic amuzata Craiasa Zapezii.

Ea ma pofteste sa urc pe sania aceea din cristal.Aceasta zboara pe zapada cu viteza vantului , trecand pe langa cele mai frumoase moment din viata mea , reflectate pe cerul stralucitor.

Intr-un sfarsit ajungem la un minunat castel de diamante.Bucuros ma reped sa intru.Craiasa Zapezii ma opreste.Face o magie si deodata observ ca sunt imbracat in haine de rege.Intru in palat , ce era de o frumusete feerica si pe interior.Ne asezam pe niste canapele foarte frumoase din piele de caprioara .Totul era decorat cu blana de tigru Siberian.Cea care mi-a indeplinit dorintele se uita cu atentie la mine.

Deodata bate din palme.Niste slujitori vin si ma servesc cu fursecuri si ciocolata calda .Dupa ce ma ospatez raman un pic pe ganduri.Zana ma intreaba:

–          S-a intamplat ceva?

–          Nu! Insa am uitat sa va multumesc pentru tot.

–          Ah! Pentru nimic!

Dupa putin timp am inceput sa ma plictisesc si sa-mi fie dor de familia mea , distractiva si iubitoare.Ii marturisesc craiesei:

–          Sa stiti ca mai bine e sa fiu alaturi  de familia mea modesta ,fericita , decat sa stau aici singur , in bogatie!

–          Asta vroiam sa aud de la tine! afirma ea chicotind.Asa sunt toti ! Vor palate , bogatii , dar nu se gandesc ca fericirea e mai importanta!

–          Ne putem intoarce acasa?

–          Desigur.Sper ca ti-ai invatat lectia!

Spunand Craiasa Zapezii acestea , ma trezesc.Era dimineata de Craciun .Mi-am dat seama ca trebuie sa apreciez mai  mult tot ce am ! Am avut o sarbatoare de Craciun fericita si minunata! Sub brad am gasit o multime de daruri magnifice!Nu am uitat niciodata acest vis. ”

 

Lasă un răspuns

