,,Și v-am spus povestea așa” de Florin Bican

,,Şi v-am spus povestea aşa aduce laolaltă basme clasice româneşti (cele cu Aleodor Împărat,Harap Alb, alături de întreaga cohortă de feţi-frumoşi, cai năzdrăvani, împăraţi şi fete de împăraţi) şi uneşte ingenios poveştile lor într-una mai mare, un basm la superlativ, care păstrează din cele vechi, întregindu-le, firescul, umorul şi vraja povestirii.
   Cine iubeşte basmele româneşti le va regăsi aici, „aduse la zi“ printr-o rescriere originală și amuzantă – din care vom afla că toate poveştile faimoase ale literaturii române sunt, de fapt, una singură, şi că drumurile eroilor lor s-au întretăiat adesea în chipuri neaşteptate.”
Despre această carte pot spune că mi-a plăcut foarte, foarte mult 🙂 Maniera în care a fost
povestită este super.. Niciodată nu mi-ar fi trecut prin minte că o poveste ar putea fi narată de niște cai năzdravani.. Plus că tehnica este una gen povestire în povestire în povestire 🙂 Cum este menționat și în prezentare sunt împletite ingenios mai multe basme românești (Harap Alb, Aleodor Împărat, Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte) însă sunt prezente anumite detalii care nu există în poveștile originale întrucât caii năzdrăvani văd altfel întâmplările..Totodată această carte m-a făcut să-mi placă și mai mult basmele pe care am reușit să le văd cu alți ochi.. Ilustrațiile sunt extrem de sugestive și pentru asta ar trebui să-i mulțumim lui Mircea Pop.. Mai multe lucruri nu vreau să spun întrucât vreau să descoperiți voi aceste peripeții 🙂 Această lectură(care se face repede, deoarece cuvintele curg asemenea unui pârău învolburat) este un mod prin care ne putem detașa de cotidian pentru că timp de câteva ore ai impresia că faci parte din lumea basmelor 🙂
LECTURĂ PLĂCUTĂ 🙂
Și v-am spus povestea așa

Lasă un răspuns

