,,Istoria lui Răzvan” de Horia Corcheș

,,Te-ai intrebat vreodata cum ar fi daca ai putea trece granitele timpului?Daca ai putea calatori in trecut, daca ai putea intalni eroi sau oameni simpli din alte vremuri, ce i-ai intreba? Ce ai vrea sa afli de la ei? Ai vrea sa te invete cum sa castigi mereu competitiile cu colegii tai? Sau ai vrea, mai degraba, sa-ti dezvaluie secretele magice ale iubirii?Ai vrea sa-ti ofere putere, inteligenta, viclenie? Sau, poate, intelepciune? Si, daca ai putea invata din trecut, cum crezi ca ar arata viitorul tau?

Toate aceste intrebari sunt si ale lui Razvan. El cauta raspunsuri pentru ele in vremuri trecute, vorbind cu soldati din Antichitate, cu artisti renumiti, cu voievozi, fiind martor la lupte si momente memorabile din istoria romanilor. Istoria lui este, poate, si a ta! Afla-i secretele, pentru a putea sa-ti raspunzi si intrebarilor tale!”

Mi-a plăcut extrem de mult această carte, mi-a plăcut modul în care a fost scrisă, mi-au plăcut întâmplările, mi-a plăcut absolut tot. Această carte reprezintă o modalitate inedită de a vedea o părticică din istoria românilor sub o altă formă. Astfel vei face cunoștință sau te vei reîntâlni cu Burebista, Decebal, Mircea cel Bătrân,Vlad Țepeș, Iancu de Hunedoara, Ștefan cel Mare și Mihai Viteazul. Imposibil ca după această lectură să nu ți se redeschidă apetitul pentru istorie 🙂

Un aspect care pot să spun că m-a întristat a fost viitorul în care trăiește Răzvan și care este dominat de tehnologie, roboți, adroizi etc. Cărțile aproape au dispărut, ultimele exemplare existând în Muzeul de Ocupații. Eu nu mi-aș dori să trăiesc într-o lume lipsită de cărți. Ce ar putea fi mai frumos decât o carte tipărită, foșnetul provocat de răsfoirea paginilor și mirosul de hârtie tipărită?!

Un mesaj, o învățătură pe care am putea-o desprinde este aceea că, uneori, în viață, lucrurile mărunte sunt extrem de importante și dacă ne dorim ceva cu adevărat vom face tot posibilul să izbutim. Cartea o recomand cititorilor de toate vârstele, pentru copii ar reprezenta un mijloc interesant de a reține informații despre istoria noastră, a românilor, iar pentru adulți ar reprezenta o modalitate de a-și reaminti trecut glorios al strămoșilor noștri 🙂

LECTURĂ PLĂCUTĂ 🙂

Cartea poate fi achiziționată  online de aici: http://www.editura-arthur.ro/&whl=0#carti

Istoria lui Răzvan (Horia Corcheș)

4 gânduri despre „,,Istoria lui Răzvan” de Horia Corcheș

  1. am 13 ani si spun ca mie mi a placut f mult aceasta carte. felul prin care descoperi trecutul. limbajul. cuvintele. ieri am citit o pe toata. este extraordinar. atat de interesanta. o recomand tuturor copiilor. eu o ador

Lasă un răspuns

