,,Vând kilometri” de Mihai Barbu

Pentru prima oară citesc și eu un jurnal de călătorie și chiar îmi place acest tip de literatură. Cel mai tare m-a atras descrierea cărții. Un om decide să facă o călătorie cu motocicleta până în Mongolia și înapoi. De ce? Ca să se destindă, să cunoască locuri noi și, cel mai important, fiindcă l-a atras această idee. Își dă seama că mai are nevoie de bani pentru benzină și se decide să vândă kilometri. A împărțit traseul în parcele și în schimbul a 50 de euro le oferă cumpărătorilor imagini din acea bucată de drum și peripețiile sale sub forma unor scrisorele.

Mihai pleacă din București, traversează Ucraina, Rusia, ajunge în Mongolia și la întoarcere trece prin Kazakhstan, Uzbekistan, Turkmenistan, Georgia, Armenia, Turcia, călătoria lui luând sfârșit la Vama Veche. Distanța dintre Vama Veche și București n-a fost vândută, dorind s-o păstreze pentru el și sufletul său. Cartea de față cuprinde cele 43 de scrisori, fotografii de la fața locului, din lunga călătorie de 26 000 de kilometri efectuată în decursul a patru luni.

Pe parcursul acestui traseu îndrăzneț vede părțile negative ale locurilor prin care trece, uneori suferă de foame și frig, însă are și momente în care este fascinat, fermecat, de ceea ce îi este dat să vadă. Eu nu cred că aș avea vreodată curajul să realizez o asemenea călătorie. Vă recomand să citiți povestea viteazului Mihai, care sigur că vă va plăcea. După aceea m-aș bucura să răspundeți la întrebarea: ,,Tu ai îndrăzni să fii un vânzător de kilometri?”

Mai multe nu am de gând să vă dezvălui, însă pentru a fi mai convingător voi reda câteva citate:

  • „Îmi place să merg cu motocicleta. Prima dată am mers cu una în 2004. Trebuie să spun că cele mai importante lucruri care mi s-au întâmplat în viață, mi s-au întâmplat brusc. Așa a fost și cu pasiunea pentru motociclete. Am văzut-o într-o vitrină și m-am îndrăgostit. Nu mă înșală instinctele când mă îndrăgostesc, țin minte detaliile. Când m-am îndrăgostit de Oana, era o dimineață de 17 ianuarie, când am ieșit pe ușa acestui bar (Que Pasa), ningea”.
  • ,,Am aflat pe drumul ăsta că “nomad”, cuvântul ăsta cu iz de poveste, e o chestie cu care te naști, n-ai cum s-o înveți. Iar eu, din păcate, nu am asta în mine. N-aș putea să fac asta toată viața: nici cinci ani, nici doi, nici unul. Și nu mi-e rușine. Îmi spunea un prieten căruia îi povesteam despre genul ăsta de oameni cum că “aștia sunt cei care fac pământul să se învârtă”. Așa e, ei sunt, iar eu sunt unul dintre fericiții care i-au întâlnit.”
  • ,,Ca niciodată nu e prea devreme, dar că mâine e deja prea târziu. Că, deși nu pare, oamenii buni sunt mult mai mulți decât ăia răi pe pământul ăsta. Că există un echilibru al lucrurilor, că nu poate fi doar rău sau doar bine. Că nu există problemă fără soluție. Și încă ceva. O lecție simplă, dar învățată greu. Am învățat că, la urma urmei, nu ești niciodată singur.”

 

LECTURĂ PLĂCUTĂ 🙂

Această prezentare necesită JavaScript.

Mulțumesc Editurii Art pentru că mi-a oferit șansa de a citi această carte (ce poate fi achiziționată de aici)!

Vând kilometri (copertă de Radu Florian Mihai) (Mihai Barbu)

2 gânduri despre „,,Vând kilometri” de Mihai Barbu

Lasă un răspuns

