Interviu Oana Gabriela Arion

Bună, Oana!

Îţi mulţumesc că ai acceptat să-mi răspunzi la câteva întrebări!

Noi doi ne-am cunoscut la Gaudeamus şi, sincer, mi-a plăcut mult de tine… Eşti extrem de veselă, eşti foarte de treabă, eşti de gaşcă. Felicitări și pentru frumoasa lansare!

Acum să trecem şi la lucruri mai serioase.Uite şi întrebările:

1) Cum ţi-a venit ideea să scrii o carte? Ce te-a inspirat să scrii povestea Victoriei?

În primul rând îţi mulţumesc pentru complimente. De unde ştiai că ador complimentele? Iar acum, ca să te citez, să trecem la lucruri mai serioase. Ideea scrierii unei cărţi mi-a venit în perioada în care, contrar obiceiului, m-am apucat să citesc romane fantasy. Nu mă întreba de unde a venit această “poftă” neaşteptată, dar s-a întâmplat. De obicei fac mici obsesii pentru o anumită melodie, film sau…gen literar. Dar să revenim la firul povestirii: aşadar, ca o mică maniacă ce mă aflu, citeam cam tot ce îmi pica în mână. Curând însă mi-am dat seama că voiam altceva, o poveste “altfel”, o carte care să îmi dea o anumită stare. Nu am găsit această carte “ideală”, aşa că mi-am spus că este timpul să îmi spun mie însămi o poveste. În ceea ce priveşte subiectul ales, acesta s-a “croit” singur, având că punct de plecare pasiunea mea pentru mitologie nordică.

2) Victoria deţine cumva câteva din calităţile sau defectele tale? Aveţi un mod de gândire asemănător?
Era firesc ca personajul feminin să “împrumute” anumite trăsături ale creatoarei sale. Calităţi şi defecte? Două noţiuni relative. Pot afirma însă fără dubii că Victoria îmi seamănă şi că multe dintre reacţiile ei se regăsesc în comportamentul meu cotidian.

3) Cred că m-am grăbit să-ţi pun anumite întrebări şi am uitat să te întreb ceva mult mai important. Sunt sigur că cititorii tăi vor să te cunoască mult mai bine, ca şi mine de asemenea..Dacă ar fi să te descrii în 5 cuvinte care ar fi acelea? Ai putea motiva?                                                  
Aoleo! Cum poţi pune o astfel de întrebare unei semi-narcisiste? Glumesc! Să încercăm multiplu de “E”: expansivă, extrovertită, entuziastă, elegantă, energică.
4) Ştiu că eşti de profesie jurist. Ai visat vreodată să ajungi scriitoare sau decizia de a scrie o carte a fost spontană?
Am visat să ajung scriitoare. Nu am visat niciodată să ajung jurist.
5) Dacă vreodată ai fi pusă în situaţia de a alege între profesia de scriitor şi cea de jurist, pe care ai alege-o? De ce?
Nu practic meseria de jurist pentru simpul fapt că am urmat cursurile Facultăţii de Drept pentru a profesa, ci pentru că era singura facultate care îmi putea oferi perspectiva de care aveam nevoie în acel moment. În această situaţie o eventuală decizie nu ar fi deloc grea.
6) Tu ai ales această coperta magnifică? Sau ai realizat-o chiar tu? Ne-ai putea descrie ce simbolizează, de exemplu, apa străbătută de vasul viking, ceaţa şi culorile alese?
Coperta este realizată de Bogdan Ghiurco, cel care a dat startul acestei aventuri minunate pe care o trăiesc, prin publicarea variantei e-book. Colaborarea noastră a fost senzaţională şi îţi citez din amintiri: ”Vreau o coperta simplă, bicromatică şi care să conţină, dacă se poate, un drakkar”. Rezultatul a fost cel pe care îl vedeţi azi! Tada!
7) Cu siguranţă eşti pasionată de lectură.. Ne-ai putea spune cine te-a îndrumat pe acest drum frumos? Ne-ai putea dezvălui 3 cărţi favorite ce au reprezentat nişte puncte de referinţă pentru tine, 3 cărţi care şi-au pus amprenta asupra ta în mod special?
Provin dintr-o familie care posedă o biblioteca impresionantă. Nu cred că a fost nevoie să îmi insufle cineva pasiunea pentru lectură. Această a venit firesc. Cât despre cărţile care m-au influenţat, hmm, îmi este greu să fac o listă. Când aveam vreo opt sau nouă ani am citit “Din marile legende ale lumii” de Alexandru Mitru şi, timp de săptămâni întregi am fost pe rând blonda prinţesă Crimhilda, dona Himena şi frumoasa Isolda (hei, nu râde!). Mai apoi m-am îndrăgostit de „Fraţii Jderi” (ţi-am spus că îl ador pe Sadoveanu?), iar câţiva ani mai târziu am descoperit „Numele Trandafirului” de Umberto Eco si a fost „dragoste la prima lecturare”. Nu ştiu în ce măsură m-au influenţat aceste cărţi, dar cu siguranţă au un loc special în amintirile mele.
8) Am aflat că seria Nemuritor va însuma 5 volume. Când ne vom putea bucura de continuarea Ultimului viking?
Speram să aflu şi eu răspunsul la această întrebare până acum. Din păcate nu am o dată certă pentru apariţia celui de al doilea volum. Sper însă că va ieşi pe piaţă undeva la începutul lunii aprilie.


9) Ne aflăm la începutul anului 2016. Ce planuri, ce vise ai pentru noul an?

Să câştig la loto, să salvez balenele şi să nu mai poftesc la ciocolata cu mentă. A, stai, vorbeam despre altfel de vise? Glumesc! Nu îmi fac planuri, pentru că am învăţat din experienţă că este mai bine să iei lucrurile aşa cum sunt. Riscul de a fi dezamăgit scade în momentul în care nu croieşti “scenarii”. Cât despre visuri,  ce aş putea să îţi spun? Sunt un om normal, Cosmin, poate puţin mai talentat decât media, mai puţin modest decât îşi doreşte societatea şi mai optimist decât ar trebui uneori. Visurile, idealurile si aşteptările mele se pastreaza in nişte limite acceptabile.


10) Ultima întrebare, pe care o adresez tuturor scriitorilor: Ce le-ai transmite celor care îşi doresc să scrie o carte? (Şi eu mă număr printre ei 😀 ) Se merită sau nu?

Oh, ca nou venit în această lume nu cred că pot emite teorii. Ca în orice domeniu în care îţi doreşti să te afirmi ai nevoie de noroc, pe lângă talent, răbdare, deschidere şi aşa mai departe. Ca o părere subiectivă cred că cel mai sănătos este să scrii din pasiune. Restul…e istorie!
Dragă Oana, îţi mulţumesc pentru că ţi-ai rupt din timpul tău liber pentru a răspunde acestor întrebări!

La mulți ani! În Noul An să ai parte de multe realizări și bucurii!

10 gânduri despre „Interviu Oana Gabriela Arion

  1. Un interviu care mi-a mers la suflet! Felicitari Cosmin pentru intrebari si Oana pentru raspunsurile concrete si pline de umor pe care le-ai dat!

Lasă un răspuns

