,,Planeta de Aur” de K.J. Mecklenfeld

Dragi prieteni, revin după ceva timp cu recenzia primei cărți citite de mine în 2016. Pe această cale doresc a-i mulțumi autorului pentru că mi-a oferit această cărțulie în urma unui concurs! Imediat după ce am intrat în Anul Nou, am început s-o citesc și după câteva zile m-am întors de pe Planeta de Aur extrem de entuziasmat și cu dorința de a afla cât mai curând ce se va întâmpla în continuare! Cine știe, poate anul acesta vom avea parte de o surpriză 🙂

K.J. Mecklenfeld, scriitorul olandez de origine română, este de fapt un urs de pluș. Născut pe Planeta de Pluș și fermecat de către un vrăjitor fără inimă, este nevoit să își trăiască viața pe Pământ, sub înfăţişarea unui om. Scrie cărți pentru copii și îi este tare dor de Câmpiile Portocalii.

Inițial ,,Planeta de Aur” a apărut într-o ediție independentă, tipărită în Olanda, de care am avut și eu parte. În urma unui concurs de manuscrise, în toamna lui 2015, acest volum a câștigat premiul la categoria literatură pentru copii. Prin urmare a fost publicată la Editura Univers sub numele ,,Hendrik de Mol și Planeta de Aur”. Nu pot să spun decât că ambele ediții au niște coperți încântătoare, simpatice, pe care orice cititor și le-ar dori în bibliotecă!

Cartea îl are drept protagonist pe Hendrik de Mol, un băiețel din Olanda. El locuiește în Muzeul Jucăriilor doar cu bunicul său Martinius de când părinții săi au dispărut în Ziua Neagră. Din acea zi suferă de o boală care nu-i permite să iasă din casă fără a leșina. Într-o zi fratele bunicului vine în vizită, aducându-le o jucărie în formă de schelet pentru Muzeu, foarte veche și prin urmare foarte valoroasă. Această jucărie se dovedește a fi tiranul căpitan Calavera, conducătorul Planetei de Lemn. Pentru că refuză să ofere o tabletă babiloniană care specifica locul în care se află Planeta de Aur, Martinius este transformat într-un spărgător de nuci, răpit de Calavera și oamenii acestuia și dus pe planeta lor. Hendrik și prietena sa Hildegard, transformați în cărtiță, respectiv rățușcă de pluș, împreună cu ursulețul Berend pleacă într-o călătorie inedită. Băiatul va fi nevoit să se vindece de boala sa, va trebui să-și salveze bunicul și, cel mai important, întreg universul.

Mai multe nu am de gând să vă dezvălui, căci nu doresc să vă stric surpriza 😀 Această poveste fascinantă despre prietenie, iubire, sacrificiu este o adevărată capodoperă. Sper că va ajunge cât mai curând un bestseller internațional, sper că se vor face filme după această serie (Da, vom avea parte de o trilogie 😀 ) și desene animate. Încă odată putem dovedi că există și literatură română de calitate, că nu suntem mai prejos decât alții. Scriitura este excelentă și, zic eu, e perfectă nu numai pentru copii, ci și pentru cei mai mari 🙂 Eu am acordat acestei cărțulii 5 steluțe pufoase pe care le merită din plin!

Vă recomand din toată inima această carte! Sunt sigur că vă va plăcea și că veți fi la fel de nerăbdători, ca și mine de altfel, să citiți continuarea! Deschide cartea, ia parte la peripețiile lui Hendrik de Mol, învață, aplică și iubește viața, căci e foarte frumoasă… 🙂

Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul Editurii Univers:  https://edituraunivers.ro/carte-pentru-copii/343-hendrik-de-mol-%C8%99i-planeta-de-aur.html . Mai multe detalii despre KJ Mecklenfeld și despre activitatea acestuia găsiți aici: KJ Mecklenfeld, Hendrik de Mol și Planeta de Aur 🙂

LECTURĂ PLĂCUTĂ 🙂

Hendrik de Mol și Planeta de Aur

12 gânduri despre „,,Planeta de Aur” de K.J. Mecklenfeld

  1. Nu este chiar genul meu, dar imi place ca ai adus-o in atentia cititorilor, asa ne facem o parere asupra cartii. Eu spun ca fiecare carte isi are cititorii ei. 🙂

    1. Mulțumesc. Și eu sunt de aceeași părere. Ceea ce este din ce în ce mai dificil în ultima vreme este să le găsesc, în multitudinea de titluri publicate, pe cele care mi se potrivesc. Noroc de blogger-ii de carte 🐻

      1. Răsfățat este puțin spus! Ești mult prea generos cu mine, mii de mulțumiri! „Capodoperă” este un cuvânt pe care nu mi l-am imaginat niciodată alăturat poveștilor scrise de mine, așa că am roșit în obrajii de pluș. Tot ceea ce îmi doresc este să aduc zâmbete și o stare de bine, chiar dacă pentru scurt timp, celor care citesc cărțile mele 🐻. Îți mulțumesc pentru încredere și pentru tot sprijinul acordat. O carte nu există (multă vreme) fără cititori. O săptămână fantastică tuturor!

Lasă un răspuns

