,,Miss Peregrine(#2). Orașul pustiu” de Ransom Riggs

,,Orașul pustiu” reprezintă continuarea volumului ,,Miss Peregrine” a seriei cu același nume. Primul volum prezintă povestea tânărului american Jacob Portman care descoperă că a moștenit de la bunicul său patern un talent deosebit, acela de a ucide strigoii și sufletele-pustii și  că este un copil deosebit. Copii deosebiți, purtători a diverse talente, trăiesc în bucle temporare conduse de ymbryne pentru a se proteja de înfricoșătoarele suflete-pustii. Din păcate, aceste bucle se află în pericol, ymbrynele transformate în păsări fiind răpite de dușmani. Aflat în vizită pe o insulă britanică, Jacob intră fără să-și dea seama într-o buclă, apoi află adevărul despre el. Bucla respectivă este atacată, iar cei zece copii deosebiți, o părăsesc împreună cu ymbryna Miss Peregrine metamorfozată în pasăre.

01RIGGS-1-master675.jpg

În cel de-al doilea volum, fugarii trec prin numeroase peripeții. Cunosc alți copii deosebiți, vizitează alte bucle în speranța că vor găsi o altă ymbrynă care s-o transforme pe Miss Peregrine înapoi în om cât mai e posibil, căci nu se mai poate descurca singură. Pentru a se apăra de pericolele ce-i pândesc la tot pasul, Emma se folosește de focul pe care-l poate aprinde cu mâinile goale, Bronwyn de forța fizică, Millard de invizibilitatea sa, Hugh de albinele ce locuiesc în stomacul lui, iar Jacob de abilitatea sa de a detecta și ucide sufletele-pustii. Totul ia o întorsătură neașteptată, așa că vă invit să descoperiți dacă copiii vor izbuti să ducă la îndeplinire ceea ce și-au  propus. Vor reuși să scape de sufletele-pustii? Vor descoperi o buclă ce-i va putea apăra? O vor salva pe Miss Peregrine? Jacob se va întoarce la viața lui inițială? Răspunsurile se ascund între paginile cărții 🙂

hollow-spread2.jpg

În contextul acestei aventuri, Jacob și frumoasa Emma se îndrăgostesc, fapt ce va influența evenimentele. Sincer să fiu acest al doilea volum este superior primului. Chiar și așa vă recomand să le citiți pe amândouă pentru a înțelege mai bine povestea, căci e superbă, cu suspans la tot pasul. Eu aștept cu nerăbdare continuarea, căci acești copii deosebiți ne dau o lecție despre prietenie, sacrificiu, ambiție. Au niște suflete de aur, însă pentru binele universal sunt în stare de orice, deși remușcările nu le vor da pace. Pozele bizare,alb-negru, ce apar la tot pasul fac lectura mai palpitantă, mai atractivă.

emma.jpg

  Mulțumesc Editurii Arthur pentru că mi-a oferit șansa de a citi această carte de nota 20, pe care o puteți achiziționa de aici: http://www.editura-arthur.ro/carte/miss-peregrine-2-orasul-pustiu&arts 🙂 Merită toți banii, fiți siguri de asta!

Câteva fragmente pentru a fi mai convingător:

  • ,,- Nu vreau să te ard, spuse ea, dar din pieptul meu o ploaie neașteptată de scântei spunea <<nu-mi pasă >>, așa că i-am cuprins degetele și mi le-am trecut peste obrajii mei și am icnit amândoi. Erau fierbinți, dar nu m-am ferit. N-am îndrăznit, de teamă să nu se oprească. Și atunci, buzele noastre s-au apropiat din nou și ne-am sărutat, căldură ei incredibilă trecând prin mine ca o undă de șoc. Am închis ochii. Lumea a dispărut.”
  • ,,M-a îmbrățisat și am stat așa, ea sprijinându-și capul pe umărul meu, în timp ce eu îi simțeam respirația caldă pe gât și, dintr-odată, n-am vrut decât să anulez distanța dintre noi și să ne contopim într-o singură ființă. Dar Emma s-a desfăcut din strânsoarea mea și m-a sărutat pe frunte, apoi s-a întors la ceilalți. Eram prea zăpăcit ca s-o urmez imediat pentru că simțeam că se întâmplă ceva nou, o rotiță în inima mea, pe care n-o observasem până atunci, începuse să se învârtă atât de repede încât mă amețise cu totul. Și cu cât se îndepărta mai mult, cu atât rotița se învârtea mai repede, de parcă ar fi fost o bobină cu un fir invizibil între noi, și părea că dacă Emma s-ar fi îndepărtat prea mult, firul s-ar fi rupt în mod sigur – și eu aș fi murit pe loc. Mă întrebam dacă durerea asta ciudată și dulce era ceea ce se numește iubire.”
  • ,,Lașule. Copilaș slab și vrednic de milă. Ți-ai irosit șansa. Dar n-am făcut-o. Tânjind după Emma, am riscat totul – riscam totul, în fiecare zi -, dar așa am intrat într-un univers pe care înainte nici nu mi-l puteam imagina, dintre cunoscuții mei, am făcut lucruri pe care nu mi-aș fi închipuit că le pot face, am supraviețuit unor pericole cărora nu mi-aș fi imaginat că le pot supraviețui. Toate astea pentru că mi-am permis să simt ceva pentru o fată deosebită.În ciuda necazurilor și a pericolului în care ne-am trezit, și chiar dacă lumea asta stranie și nouă a început să se prăbușească din clipa în care am descoperit-o, eram extrem de bucuros că mă aflam aici. În ciuda a tot, ce se întâmplase, viața asta deosebită era tot ce am visat. Ce ciudat, totuși, să-ți trăiești visul și coșmarul în același timp.”

Părerile criticilor: 

  • „Pot o poveste bine construită şi nişte personaje captivante adunate în jurul unei colecţii de fotografii vechi şi bizare să creeze magia pentru a doua oară? Răspunsul e simplu – da.“ The Chicago Tribune
  • „Noii cititori ai acestei serii vor descoperi Oraşul pustiu cu bucurie. Pentru fanii primului volum va fi o comoară. Există un singur neajuns: aşteptarea cu sufletul la gură a celui de-al treilea volum pentru a afla ce se va alege de Jacob şi prietenii lui deosebiţi.“ School Library Journal

 

LECTURĂ PLĂCUTĂ 🙂

Miss Peregrine 2. Orașul pustiu (Ransom Riggs)

6 gânduri despre „,,Miss Peregrine(#2). Orașul pustiu” de Ransom Riggs

Lasă un răspuns

