,,Danny, campionul lumii” de Roald Dahl

Roald Dahl este autorul care mi-a făcut copilăria mai frumoasă. Roald Dahl m-a făcut să stau treaz până noaptea târziu, pe când eram abia la începutul profesiei de cititor 😀 Cărțile lui le-am citit și recitit, iar pe cele pe care le-am și cumpărat le țin la loc de onoare în bibliotecă. Am făcut cunoștință și m-am împrietenit cu Charlie, cu Matilda, cu James, cu MUP. În ultimii ani, deși am crescut, am reînceput să mă bucur de creațiile lui Roald Dahl, de data aceasta în ediția Editurii Arthur, o ediție pe care o îndrăgesc tare mult.

Această prezentare necesită JavaScript.

Recent am aflat că la această editură va apărea ,,Danny, campionul lumii”, o carte despre nu am mai auzit până acum. Tind să cred că e tradusă pentru prima oară în română, însă nu sunt 100%. Evident că nu puteam rata o nouă aventură în Anglia secolului XX. De data aceasta m-am împrietenit cu Danny, personajul principal și eponim, un erou pe care orice copil l-ar admira. Orfan de mamă, el locuiește împreună cu tatăl său într-o rulotă țigănească (nu sunt țigani!), în spatele benzinăriei pe care o dețin. Chiar dacă este crescut doar de un singur părinte, se consideră mai norocos decât orice alt copil, căci are cel mai tare tătic din lume. Alături de acesta fiecare zi este o nouă aventură, în care poveștile atent meșteșugite nu lipsesc.

,,Îmi părea bine că tata era un zâmbăreț-din-ochi.  Însemna că nu-mi zâmbea niciodată prefăcut, pentru că e imposibil să faci să-ți sclipească ochii dacă nu te simți tu însuți sclipitor. Zâmbetul-cu-gura e altă mâncare de pește. Poți să te prefaci oricând că zâmbești-cu-gura doar mișcându-ți buzele. Am descoperit că un zâmbet-cu-gura adevărat e însoțit întotdeauna de un zâmbet-din-ochi. Așa că fiți atenți când cineva vă zâmbește doar cu gura, dar ochii îi rămân nemișcați. Atunci sigur e o prefăcătorie. Tata nu era ce s-ar numi un om educat și n-aș crede să fi citit douăzeci de cărți la viața lui. Era însă un povestitor minunat. În fiecare noapte născocea o poveste înainte de culcare, iar cele mai reușite se transformau în serii care se întindeau pe mai multe nopți.”

Acest tătic extraordinar ascunde un secret, însă vine clipa ca fiul să afle. Atât tatăl, cât și răposatul bunic al lui Danny se preocupau de braconaj, mai exact de prinderea fazanilor din pădurile bogătașilor. Totul este privit ca o artă pe care nu oricine o poate stăpâni. Pentru a-i da peste antipaticului domn Hazell cei doi plănuiesc să-i fure cât mai mulți fazani, totul înainte de începerea sezonului anual de vânătoare. Danny are un plan genial pe care îl vor pune în aplicare. Credeați că o să vă zic cum se sfârșește această peripeție? Nici gând! Vă las pe voi să descoperiți cum băiețelul devine ,,campionul lumii” și ce va mai urma după aceea!

Vă recomand cu drag această cărțulie, însoțită de minunatele ilustrații marca Quentin Blake! Scriitura lui Roald Dahl face lectura ușoară și extrem de plăcută. Vă spun cu mâna pe inimă: Dahl e unul din cei mai buni autori pentru copii din istorie! Dacă până acum nu l-ați descoperit, nu mai ezitați, chiar dacă ați trecut de mult timp de această perioadă. Și evident oferiți-le copiilor voștri ocazia de a se îndrăgosti de cărți și de universul fantastic al poveștilor!

Fragmente:

  • ,,Era o priveliște fantastică – împlinirea visului oricărui braconier. Și ce aproape erau! Unii stăteau la nici zece pași de noi. Făzănițele erau dolofane și aveau penele crem-cafenii; erau așa de grase, încât atunci când mergeau penele de pe piept aproape că măturau pământul. Fazanii erau zvelți și eleganți, cu cozi lungi și cu niște pete de un roșu aprins în jurul ochilor, de parcă purtau ochelari stacojii. M-am uitat la tata. Fața lui era transfigurată de încântare. Avea gura întredeschisă, iar ochii îi scânteiau viu în timp ce urmăreau fazanii.”
  • ,,Tare-mi plăceau plimbările alea de dimineață alături de tata. Vorbeam practic tot timpul. Vorbea mai ales el, iar eu ascultam, și aproape tot ce spunea era fascinant. Tata era un adevărat om de la țară. Pajiștile, pâraiele, pădurea și toate ființele care trăiau prin acele locuri erau o parte a vieții lui. Deși după meserie era mecanic auto – și încă unul tare bun -, cred că, dacă ar fi avut parte de o educație bună, ar fi putut să ajungă un biolog faimos. Cu ceva timp în urmă, mă învățase numele tuturor copacilor, ale florilor de câmp și ale diferitelor ierburi ce cresc pe pajiști. Și puteam să numesc toate păsările nu numai văzându-le, ci și doar după cântecul lor.”
  • ,,După aceea o să mai fie ceva. Și după aceea? A, da, o să mai fie ceva. Pentru că, de fapt, ce tot încerc să vă spun… Ce am tot încercat să vă spun până acum este că tatăl meu, fără nici cea mai mică îndoială, a fost cel mai minunat și mai aventuros tată pe care l-a avut vreodată un băiat.”

Cartea poate fi achiziționată de aici.

Lectură plăcută 🙂

Danny, campionul lumii (Roald Dahl)

2 gânduri despre „,,Danny, campionul lumii” de Roald Dahl

  1. Oh, MUP este prima și singura carte pe care am citit-o de la Roald Dahl! Am înțeles că Danny campionul lumii ar avea legătură cu MUP. 😕 Mi-a plăcut recenzia ta. 😀 Abia aștept să citesc și celelalte cărți ale acestui autor. Îmi plac la nebunie cum arată cărțile lui Dahl de la editura Arthur!! ❤

    1. Merci, Simona 🙂 În Danny este menționată povestea cu MUP, însă foarte puțin. Citește Charlie și fabrica de ciocolată, Charlie și ascensorul de sticlă, Matilda, Vrăjitoarele, căci sigur îți vor plăcea 😀 Eu îmi doresc să recitesc MUP, James și piersica uriașă. Au trecut… 6 ani de când le-am citit 🙂 Designul de carte al Editurii Arthur e ireproșabil!

Lasă un răspuns

