,,Tiger Lily” de Jodi Lynn Anderson

De când am descoperit această carte pe facebook am zis că trebuie neapărat s-o citesc. Coperta mi s-a părut a fi formidabilă datorită contrastului, datorită opoziției aparente dintre fata de trib și plăpânda zână ce i se odihnește pe umăr. Pe lângă primul contact, cel vizual, sinopsisul m-a intrigat, iar recenzia cărții by Kirkus Reviews (,,O poveste absolut fascinantă”) a contribuit și ea.

Am citit cartea asta cu mare curiozitate și m-a fascinat încă de la primele pagini. A fost mai mult decât binevenită pentru a mă destinde, odată cu sfârșitul unei perioade încărcate. Scriitura mi s-a părut extrem de plăcută, cursivă și cu siguranță am mai descoperit un maestru al peniței de aur 😀

Personajul principal și eponim este Tiger Lily, fata de pe frumoasa copertă. Ea locuiește alături de tribul său într-un colțișor al insulei cunoscute sub numele de Țara de Nicăieri, fiind găsită pe când era un bebeluș și crescută de șamanul Tic Tac. Viața îi este urmărită, vegheată îndeaproape de micuța și drăgălașa zână Tinker Bell, care ne este și naratoare. Cele două, după cum am mai spus, par a fi antitetice. Tiger Lily e lipsită de feminitate, mai puternică decât mulți bărbați ai tribului, pe când zâna e gingașă, delicată, asemenea unui fluture.

Dar, de fapt, cele două se aseamănă mult, întrucât inima lor bate mai tare în prezența aceluiași băiat: Peter Pan. Acesta conduce un grup de băieți rătăciți care locuiesc în pădure și care au răspândit teroare în tot cuprinsul insulei. Tiger Lily îl cunoaște întâmplător pe Peter și, deși inițial nu-și dă seama, se îndrăgostește de el. Zâna este un martor mut al iubirii lor, făcând tot posibilul ca nimeni să nu le strice fericirea. Tinker este îndrăgostită de Peter, însă e conștientă de imposibilitatea unui sentiment reciproc.

Niște americani ajung pe insula Țara de Nicăieri și odată cu ei Wendy, o fată cu aspect de păpușă. Ea pune în pericol relația dintre Tiger Lily și Peter și așa instabilă, întrucât ea este obligată să se mărite cu un bărbat din trib. Astfel încep numeroase peripeții, cu suișuri și coborâșuri, trădări și situații-limită. Va reuși Tiger Lily să salveze relația cu Peter sau va fi părăsită pentru Wendy? Asta rămâne să aflați citind încântătorul roman al lui Jodi Lynn Anderson

 Fragmente:

  • ,,Inima unei zâne este altfel decât cea a  unui om. Inimile oamenilor sunt elastice. Pot adăposti tot soiul de pasiuni în același timp, se pot frânge și apoi se pot vindeca la loc, pentru a iubi din nou. În termeni evolutivi, inimile zânelor sunt mai puțin complicate. Sunt mici și tari, ca niște grăunțe mărunte de nisip. Inimile noastre sunt prea mici ca să iubească mai mult de o dată în viață. Cu rare excepții, cum ar fi cazul tatălui meu, suntem făcute să ne găsim perechea pentru totdeauna. Am revenit în vizuină multe nopți la rând ca să-l privesc pe Peter. Am încercat din răsputeri să-mi pun inima pe un făgaș firesc. Dar ea se oprise asupra lui Peter, o făptură de vreo două sute de ori mai mare decât mine și care abia  mă lua în seamă, și nu reușeam să-mi mai iau gândul de la el.”
  • ,,Zburam deasupra lor și îi ascultam. Le auzeam inimile. Pe a lui Tiger Lily o știam bine: fericirea ei nesigură și stângace, teama ei în fața unei făpturi atât de frumoase ca Peter. Imaginați-vă însă uimirea mea când am ascultat inima lui, inima lui Peter cel perfect și curajos, și am descoperit o frică ce o făcea pe a ei să pară o nimica toată. […] Iubirea nu era așa cum se așteptase ea. Era ca și cum ai fi căzut de la înălțime și te-ai fi sfărâmat în o mie de bucăți și numai o singură persoană din lume ar fi știut cum să te repare la loc.”
  • ,,Uneori mă gândesc că suntem doar povești. Că am putea la fel de bine să fim cuvinte însirate pe pagină, pentru că suntem numai ceea ce am făcut și ceea ce vom face.”
  • ,,Uneori dragostea înseamnă că nu suporți să-i vezi pe cei pe care-i iubești așa cum sunt, când ei se dovedesc a nu fi așa cum ai sperat.”

Îi mulțumesc Editurii Booklet Fiction, fiindcă mi-a oferit șansa de a descoperi mirifica Țară de Nicăieri și ceea ce se ascunde în acel colț de lume! Romanul poate fi procurat de aici.

    LECTURĂ PLĂCUTĂ 🙂

2 gânduri despre „,,Tiger Lily” de Jodi Lynn Anderson

Lasă un răspuns

