,,Răpită la 12 ani” de Sabine Dardenne (by ACD)

Editură: ALLFA

Colecție: Cărți adevărate

Notă GR: 3.63

Descriere:

28 mai 1996. În timp ce se îndreapta spre școală, Sabine Dardenne, 12 ani, este răpită de Marc Dutroux. Acest monstru a ucis deja patru copii. Coșmarul prin care va trece Sabine este de necrezut. Cu toate acestea, după 80 de zile de groază, ea va fi salvată de la moarte în împrejurări cu totul ieșite din comun. Sabine Dardenne a așteptat opt ani pentru a ne povesti ce i s-a intamplat.

    „Sunt una dintre rarele supraviețuitoare care au avut șansa sa scape din ghearele unui asemenea asasin. Am simțit nevoia acestei confesiuni și dacă am avut curajul de a reconstitui calvarul meu, aceasta a fost pentru ca nici un judecător din lume să nu îndrăznească să micșoreze pedeapsa vreunui pedofil, pe motive de bună purtare, fără nici o precauție.”

În 1989, Marc Dutroux, susținut de  cea de a doua lui soție, Michelle Martin,  a răpit și violat cinci fete, cea mai tânără fiind doar o fetiță de 13 ani. A fost prins, arestat și condamnat la 13 ani de închisoare, dar a fost eliberat după doar trei ani pentru bună purtare. Dutroux și-a jurat că își va continua planurile diabolice, dar de data aceasta va face absolut orice va fi necesar ca să nu fie prins și adus în fața justiției.

Julie Lejeune și Melissa Russo, ambele în vârstă de opt ani, au fost răpite împreună în data de 24 Iunie 1995. Dutroux le-a abuzat sexual și le-a torturat. Criminalul a fost arestat pentru o altă infracțiune, iar,  în acest timp, cele două fetițe au murit de foame. Michelle Martin a avut  grijă să hrănească animalul care le păzea, dar a declarat că i-a fost prea frică de cele două „bestii” ca să-și asume riscul să se ducă să le hrănească.

După două luni, le-a răpit pe An Marchal, în vârstă de 19 ani, și Eefje Lambrecks, de 17 ani. După ce i-au devenit inutile, s-a debarasat de ele, sedându-le și îngropându-le de vii.

Marc Dutroux, numit și Monstrul Belgiei, era în căutarea unei noi victime și a găsit-o pe Sabine Dardenne, o fetiță de 12 ani care mergea la școală pe bicicletă. A răpit-o, violat-o și torturat-o. Doar că tortura cea mai rea a fost cea psihică. Dutroux avea grijă s-o spele pe creier pe Sabine. Îi îndruga porcării cum că el era îngerul ei păzitor și-o salvase de-o experiență mult mai rea, de oameni mult mai răi ca el și că, deoarece fusese bun și o salvase, trebuia să-i ofere în schimb favoruri sexuale.

„Chiar când reușeam să închid ochii, din când în când, și să-mi găsesc o poziție cât de cât confortabilă, tot eram obsedată să nu cumva să adorm profund. „Dacă el ar face ceva, tu, cel puțin, ai putea să încerci să te opui.” Era tot ce mai rămăsese din onoarea mea, să-mi manifest refuzul, să spun nu, să-l resping, până când mă amenința și eu nu mai puteam să mă lupt.”

Când Sabine nu a mai fost de ajuns, a făcut greșeala să se grăbească și să răpească o altă fată. Doar că de data aceasta existau martori. Poliția avea o pistă caldă și îl putea urmări pe Dutroux din nou, ceea ce au si făcut.

Sabine este o supraviețuitoare, a luptat ca să iasă în viață de acolo, doar că a intrat după într-un alt joc, jocul actelor, al tribunalelor, al legilor care sunt foarte blânde cu cine nu trebuie. Mulți au privit-o cu ură tocmai pentru că ea a supraviețuit și alții muriseră. Procedura era mult mai complicată cu un supraviețuitor. Mulți nu i-au considerat mărturiile valide, ziceau că e nebună și toți cei pe care îi întâlnea erau uimiți de cât este  de optimistă și stabilă emoțional.

„Sentimentul de vinovăție este ca o armă tot atât de eficace ca și un revolver amenințător.”

Dacă Dutroux nu ar fi fost eliberat pentru bună purtare pentru faptele lui, nu s-ar mai fi întâmplat nimic. A fost nevoie de patru decese și două supraviețuitoare ca să se ia măsuri. Așa că Sabine a decis să așterne pe hârtie tot ceea ce a pătimit, ca niciun judecător din Belgia să nu se grăbească să elibereze un pedofil pentru bună purtare.

„Degeaba îmi spunea el că mă abandonaseră, că eram moartă  pentru ei, eu continuam să sper, zi de zi. Rezistam, trebuia să rezist, nu aveam de ales. Fiecare zi care trecea era o zi de viață câștigată.”

Cu demnitate, descrie anumite evenimente prin care a trecut. Intri în mintea fetiței speriate de 12 ani și ești îngrozit de ceea ce simți când citești. Dutroux o lăsa să scrie scrisori pentru familia ei și, chiar dacă nu au ajuns niciodată la destinație,  câteva au fost găsite de anchetatori și au fost  probe importante  în cazul acesta. Sabine a adăugat în carte scrisorile, exluzând pasaje mai intime, iar porțiunile acestea sunt cele mai fragile. Mi se rupea sufletul când citeam scrisorile, care transmit atâta suferință, dezorientare, durere. Mi-a fost foarte greu să le parcurg.

„Și când am adăugat: „Mi-a fost dor de voi”, ceea ce a fost adeseori reluat de mass-media, nu mă adresam cuiva în mod special. Era la modul general. De viața însăși îmi fusese dor.”

Am citit această carte nu pentru că mi-ar fi făcut plăcere, ci pentru că este o bună sursă de a analiza natura psihopaților. Suntem înconjurați de mulți oameni cu multe fețe, cu probleme psihice sau de comportament, care fac rău doar pentru că este în natura lor. Oricine putea fi Sabine Dardenne. Oricine putea pica în mâinile unui psihopat, iar această posibilitate este din ce în ce mai mare azi, având în vedere rapiditatea fărădelegilor. Este de datoria noastră, ca ființe umane raționale, să avem grijă de noi și să încercăm să facem lumea mai bună. Iar dacă vedem ceva, nu trebuie să închidem ochii. Dacă avem o datorie față de alții, trebuie s-o facem cum trebuie, pentru că suflete nevinovate suferă de  pe urma greșelilor noastre…

 LECTURĂ PLĂCUTĂ 🙂

rapita_la_12_ani.jpg

2 gânduri despre „,,Răpită la 12 ani” de Sabine Dardenne (by ACD)

Lasă un răspuns

