,,My dilemma is you” de Cristina Chiperi

   De când am citit descrierea acestei cărți, mi-am trecut-o pe lista de dorințe, căci părea tare interesantă. Și într-adevăr, nu m-am înșelat. A fost o lectură incredibilă, ce a făcut dintr-un week-end simplu și monoton, unul interesant și extrem de plăcut. Îmi place nespus genul acesta de cărți, cu povești de dragoste cu și pentru adolescenți. Personajele sunt de o vârstă cu mine, astfel încât mă pot regăsi cu ușurință în cele scrise. În timp ce acestea se caută pe ele însele, eu fac același lucru. Povestea lor devine povestea mea. Și cred că oricine ar fi cititorul, indiferent ce vârstă ar avea, s-ar afla în aceeași situație…

    De ce ,,My dilemma is you”? 

   În momentul în care a luat naștere această poveste, tânăra autoare Cristina Chiperi asculta melodia ,,My dilemma” a Selenei Gomez. A adaptat numele cântecului, în așa fel încât să reiasă că marea dilemă, marea nelămurire ce provoacă confuzie naratoarei este el, cel pentru care îi bate inima mai tare. În jurul acestei idei, Cristina reușește să contureze o frumoasă poveste, emoționantă, plină de trăiri și sentimente contrare.

My dilemma… este senzația internetului și a librăriilor, deopotrivă. Cititorii și fanii au înnebunit complet: nimic altceva nu mai există.“ – La Repubblica

Personajul-narator este Cristina Evans, o adolescentă ca toate celelalte, ce duce o viață fericită alături de familia sa în Los Angeles. Toate bune și frumoase până în ziua în care părinții îi dau o veste șocantă, aceea că vor trebui să se mute la Miami, în interes de serviciu. Cristina simte cum lumea i se prăbușește în cap. Va trebui să renunțe la viața sa, la scumpii săi prieteni, Cassie și Trevor, la tot ceea ce o definea până în acel moment.

E octombrie și, prin urmare, anul școlar deja a început. Cris trebuie să se adapteze din mers, să se obișnuiască cu noul oraș, cu noii oameni pe care abia îi cunoaște. Își face o prietenă bună, pe simpla și timida Sam, și ajunge, în scurt timp, una din cele mai populare eleve ale școlii. Se împrietenește cu majoritatea băieților răi, după care toate fetele sunt înnebunite, este primită în cercul lor, ba chiar se îndrăgostește și are o relație cu Matt. Cu ajutorul ei, și Sam reușește să aibă o relație cu Nash, tipul pe care-l admira nespus.

,,Mă urc din nou pe placă. Respir adânc, mă rog să nu mă fac de râs și împing ușor cu dreptul… sau cel puțin cred că împing ușor. Skateboardul prinde viteză, eu fac tot ce pot ca să îmi țin echilibrul, dar în cele din urmă mă opresc în brațele lui Matt, care din fericire e lângă mine. Sfârșesc deasupra lui. Mă strânge de talie, vârfurile nasurilor ni se ating și ne pierdem unul în ochii celuilalt. Situația asta îmi pare cunoscută… De fapt, într-un fel, tocmai o căzătură cu skateboardul ne-a făcut să ne întâlnim prima dată, cu aproape o săptămână în urmă.” (p.64)

Ar fi prea frumos ca totul să fie perfect. Încă din prima zi la noua școală Cris intră în contact cu Cameron, fratele lui Sam, un tip pe care-l găsește extract de insuportabil. Iubita acestuia, nesuferita Susan, are crize de gelozie, vrea să facă tot posibilul pentru a o umili și uneori chiar reușește. Timpul trece, relația dintre Cris și Matt nu e perfectă, căci el este, la rândul său, gelos. Așa iau naștere discuțiile în contradictoriu, neînțelegerile.

,,- Da, ar fi mai bine dacă aș pleca. Ah, stai așa! Părinții tăi ne privesc pe fereastra de la bucătărie.

 Dau să mă întorc, dar el mă oprește.

– Nu te întoarce! Hai să le facem pe plac.

Îmi ridică ușor bărbia, se apropie de mine și mă sărută ușor pe colțul gurii. Mă cutremur gândindu-mă cât de frumos e să îi simt buzele pe ale mele. Nu pot să cred că într-adevăr mă gândesc la astfel de lucruri: sunt iubita lui Matt!

– Noapte bună, îmi zice Cameron zâmbind și se îndepărtează încet.

– Noapte bună, răspund eu.

Îl privesc plecând și imediat ce mă întorc spre casă îmi dau seama că toate luminile sunt stinse și că mașina nu e acasă. Nu e nimeni acasă.” (p.141)

Chiar dacă nu-și dorește asta, Cris se simte din ce în ce mai atrasă de Cam. Și se pare că nici ea nu-i este indiferentă. Ea susține că-l iubește pe Matt, se încăpățânează, se minte pe ea însăși. Dar inima sa e mult mai neascultătoare. Se anunță o vacanță de Crăciun la ski, pe care familiile lor o vor petrece împreună. Un moment prielnic sorții pentru a complota în numele iubirii lor. Vor reuși Cristina și Cameron să-și mărturisească iubirea? Vor putea rămâne împreună? Miracolul de Crăciun se va întâmpla cu adevărat? Asta rămâne să aflați, citind ,,My dilemma is you”.

,,Exact așa mă simt: jumătate din mine îl dorește pe Cam, iar cealaltă vrea doar să îl uite. Știu că e greșit, că nu ar putea fi niciodată ceva între noi și că nu e persoana potrivită pentru mine… și totuși, de fiecare dată când încerc să mă îndepărtez, o forță misterioasă și inexplicabilă mă întoarce la el. De când l-am cunoscut, s-a strecurat în gândurile mele, răpindu-mi liniștea. Nu trebuie să mă mai chinui singură! Trebuie să mă concentrez asupra relației dintre mine și Matt; el e băiatul potrivit pentru mine. Cameron e doar o greșeală enormă și minunată.” (p.175)

Vă recomand cu drag această carte, pe care cu siguranță o veți îndrăgi! Veți fi încântați să (re)descoperiți frumusețea primei iubiri, sentimentele și pasiunea adolescenței, farmecul acestei perioade – una din cele mai frumoase. Vă invit să simțiți această poveste ca și cum ar fi a voastră…

Mulțumesc mult Editurii Litera pentru șansa neprețuită de a citi această carte! ,,My dilemma is you” poate fi achiziționată de pe site-ul editurii, dar și din librăriile partenere.

LECTURĂ PLĂCUTĂ!

6 gânduri despre „,,My dilemma is you” de Cristina Chiperi

  1. Acum am inteles de ce mi-ai spus sa citesc cartea aceasta cat mai curand! Chiar are toate ingredientele pentru un roman bun.
    Nu stiu cum se face, dar de la un timp am prins drag de astfel de povesti.
    Cat despre recenzia ta, nu pot decat sa te felicit ! Chiar ai reusit sa-mi trezesti curiozitatea!
    P.S. ma bucur ca am cumparat cartea!

Lasă un răspuns

