Printre cărți (leapșă)

Am primit provocarea de la Praf de stele 🙂 Mulțumesc, Andreea!

  • Când faci o pauză de la citit, folosești un semn de carte sau îndoi un colț al paginii?

Evident că folosesc un semn de carte. Am o groază de semne de carte, colecționate de peste tot. Și chiar dacă nu am unul la îndemână, apelez la un echer, o bucățică de hârtie, un servețel 😀

  • Ai primit în ultima vreme o carte? Care a fost aceasta?

Ultima carte pe care am primit-o este ,,Pecetea morții”, pe care scumpa mea prietenă Vero mi-a precomandat-o 😀

  • Citești în baie?

Foarte rar. Cred că s-a întâmplat cel mult odată sau de două ori. Baia nu este, din punctul meu de vedere, un loc potrivit pentru a duce o carte 😀

  • Te-ai gândit vreodată să scrii o carte? Dacă da, despre ce?

Scriu o carte în acest moment. O carte despre soartă, despre iubire și valoarea familiei. Mai pregătesc și alte surprize, sper să le scot la înaintare curând 🙂

  • Care este cartea ta preferată?

Nu pot să cred că am primit întrebarea asta! Un cititor înrăit (cum mă consider și eu) nu are o singură carte favorită. Eu am vreo 10 cel puțin. Printre ele se numără seria All Souls de Deborah Harkness și seria Outlander de Diana Gabaldon 😀

  • Îți place să recitești cărți?

Cu siguranță, DA! Aș reciti zeci de cărți, dar timpul nu prea-mi permite. Dar mă pot lăuda că sunt cărți pe care le-am recit de câteva ori. Pe locul fruntaș se află ,,Baltagul” de Mihail Sadoveanu (recitită de 4 ori) 🙂

  • Ce părere ai despre o întâlnire cu autorii cărților pe care le apreciezi și ce le-ai spune?

Am avut șansa de a întâlni autori români la târgurile Bookfest și Gaudeamus din București, m-am bucurat nespus să schimb două vorbe cu niște persoane atât de talentate, părinții cărțuliilor pe care le iubim mult. Mi-aș dori să întâlnesc și câțiva scriitori de peste hotare (am o listă consistentă) 😀

  • Îți place să vorbești despre ceea ce citești și cu cine?

În general, vorbesc despre cărți cu alți cititori. Cei care nu pun mâna pe o carte sunt o cauză pierdută, nici nu-mi mai răcesc gura de pomană :))

  • Care sunt lucrurile care te determină să alegi o carte anume?

Autorul. Editura. Descrierea. Titlul. Coperta. Intuiția. Depinde de situație.

  • Care crezi că este o lectură ,,obligatorie”, o carte pe care toată lumea trebuie să o citească?

Nu prea sunt de acord cu aceste lecturi obligatorii, însă cred că oricine ar trebuie să încerce măcar ,,Baltagul” de Mihail Sadoveanu. (Știu că l-am menționat deja de două ori în acest articol, vă rog, nu mă judecați!)

  • Care este locul tău preferat pentru lectură?

Patul.

  • Când citești, asculți muzică sau preferi liniștea?

Dacă nu ascult muzică, atmosfera nu e completă. Vivaldi, Bethoveen, Mozart, concerte de pian, muzica instrumentală, în general 🙂

  • Ai citit cărți în format electronic?

Nu și nici nu am de gând. Prefer să aștept să cumpăr o anumită carte sau s-o împrumut de undeva (rar, ce-i drept).

  • Citești numai cărți cumpărate sau citești și cărți împrumutate?

Cărți cumpărate și cărți primite. Mai rar, împrumutate.

  • Fă un top al celor mai bune 5 cărți/serii pe care le-ai citit vreodată.

– All Souls de Deborah Harkness

– Divergent de Veronica Roth

– Alchimistul de Paulo Coelho

– Sub aceeași stea de John Green

– Oscar și Tanti Roz de Eric-Emmanuel Schmitt

Le provoc mai departe pe Mili/Iasmy de la Literatura pe tocuri, pe Laura de la Bookcaffe și pe Sorina de la scrinul cu cărți 🙂 

Imagini pentru books

4 gânduri despre „Printre cărți (leapșă)

  1. Faine răspunsurile! Sunt câteva cărți pe care le-ai menționat ce nu le-am citit încă, dar sper să ajung la ele cândva. Mulțumesc că ai acceptat provocarea! 😊

Lasă un răspuns

