,,8 povestiri de pe Calea Moșilor” de Adina Popescu

Pe autoarea Adina Popescu am cunoscut-o nu demult citind ,,O istorie secretă a Țării Vampirilor. Cartea pricoliciului” și de atunci am fost fascinat de maniera în care așterne cuvintele pe foaia de hârtie. Așa că nu am putut rata o altă scriere, tot din categoria literaturii pentru copii, ce poartă semnătura sa. Admir poveștile nemuritoare, pe cele ce adăpostesc printre rândurile lor farmecul copilăriei, universul său inocent și jucăuș fiind în stare să te captiveze indiferent ce vârstă ai avea.

Când consider că rutina cotidiană m-a acaparat, că m-am îndepărtat de copilul din mine, aleg să citesc literatură pentru copii, să evadez într-o lume ludică, multicoloră. Anii copilăriei sunt uimitori, sunt magici, dar efemeri. Creștem, ne maturizăm, ajungem să cântăm că jocul ne este iubirea și, mai apoi, să ne tăcem înțelepciunea (referire la ,,Trei fețe” de Lucian Blaga). De data aceasta m-am delectat cu ,,8 povestiri de pe Calea Moșilor”, o antologie pe care am privit-o ca pe un tot unitar, pe care am parcurs-o cu mare plăcere și pe care am simțit-o în întreaga-i profunzime.

Protagonista acestor povestiri simpatice este Adina, o fetiță adorabilă ce nu ezită să ne împărtășească perspectiva sa asupra lumii ce o  înconjoară. Trăiește în București, mai exact pe Calea Moșilor, centrul vieții și al existenței sale. Preocupările sale sunt diverse. Ca orice copil din România comunistă și, mai apoi, postrevoluționară nu are calculator, smartphone sau păpuși vorbitoare. Nu. Jucăriile sale sunt simple chinezării, luate de la Bucur Obor, însă le apreciază oricum ar fi, prețuind fiecare lucrușor cumpărat de mama sa sau de Anton, cel mai fain tată din lume.

Școala ocupă un rol important în viața sa, fiind o elevă exemplară și, în plus, comandantă de detașament. Aici devine poetă prin publicarea unei poezii în revista ,,Cutezătorii” și descoperă pasiunea pentru cuvinte. Își face prieteni, oriunde ar fi, în fața blocului sau la școală, trăiește certurile copilărești și împăcările. Adina este unică, este un copil minunat ce profită din plin de cea mai frumoasă vârstă. Spre deosebire de mulți copii ai zilelor noastre, ea o valorifică neîncetat. Și, odată ajunsă la maturitate, își păstrează inocența într-un ungher al inimii, nedorind s-o piardă niciodată.

E imposibil să nu îndrăgești aceste peripeții ce-ți amintesc de copilărie, de tine însuți. Îți vor scoate de la naftalină propriile trăiri și gânduri, pe care, cel mai probabil, le credeai uitate. Adina Popescu țese din fire de cerneală o carte despre copii și pentru copii. Dar pe care adulții ar face bine s-o citească și, astfel, să aprecieze vremurile dinainte, mai mult sau mai puțin bune (după preferință), vremurile lor. Cu râsete, cu pozne, cu ,,bătălii” și cu o mare sete de cunoaștere. Cei care au copilărit în perioada anilor ’80-’90 vor face o frumoasă incursiune în trecut…

Ce-aș mai avea de spus? Eu vă recomand din inimă această cărțulie și vă invit s-o descoperiți, s-o simțiți pe cont propriu, să vă bucurați de minunatele ilustrații ce însoțesc lectura. Să nu permitem ca din cauza stresului și agitației ce nu guvernează viețile să ne uităm pe noi înșine. În ceea ce mă privește, putem spune că trăim cu adevărat, că suntem fericiți, doar dacă nu uităm că am fost copii cândva. Și este necesar să îndrumăm generațiile actuale și pe cele viitoare, să le determinăm să trăiască clipa, să se bucure de copilărie. Ce-ar putea fi mai frumos?

,,Am scris aceste opt povestiri mai întâi pentru mine, ca să fiu din nou copil, dar le-am scris și pentru cei care își doresc să descopere o maşină a timpului care să-i poarte în anii 1980. Mi-aș dori ca această întoarcere în timp să îi ajute pe toți copiii să se simtă bine cu copilăria lor și să nu o piardă niciodată.” – Adina Popescu

 Mulțumesc Editurii Arthur pentru șansa neprețuită de a citi această carte!

    ,,8 povestiri de pe Calea Moșilor” poate fi achiziționată de pe site-ul editurii, dar și din librăriile partenere.

     LECTURĂ PLĂCUTĂ!

8 povestiri de pe Calea Moșilor

2 gânduri despre „,,8 povestiri de pe Calea Moșilor” de Adina Popescu

  1. copiii din anii `80-`90? Chiar mi-ar placea s-o citesc, sigur m-as regasi! nu cred ca e numai o carte pentru copii, pare a fi si o documentare asupra unei perioade istorice a tarii noastre :). felicitari pentru recenzie!

Lasă un răspuns

