,,Poezii pentru văduve” de Marcica Belearta

În ultima perioadă am început să citesc poezii din ce în ce mai mult și, în mod uimitor, chiar îmi plac. De ce? Simt că mă regăsesc printre versurile așternute pe hârtie de niște poeți care sunt, înainte de toate, oameni ca toți ceilalți, cu bune și cu rele. Aceștia reușesc să-și exteriorizeze într-un mod diferit simțămintele și, anume, scriind, lăsând condeiul să alunece fără nicio restricție. Poeziile sunt reflecții ale unor suflete, înglobând trăiri, gânduri, sentimente, filosofii și transmițând mesaje, idei, pe care nu oricine le înțelege.

,,Am pus în valiză
Chiloți și poșete
Degetu’ tău mare
Trei perechi de ghete.

În aia mai mică
Am pus o batistă
5 kile de mere
O sprânceană tristă

În cea mijlocie
Nu o încăput
Decât 4 pere
Și-un genunchi f**ut

Nu mi-e dor de tine
Te am peste tot
Te am în valiză
Chiar și în compot.”

Marcica Belearta apelează la poezie pentru a evada, pentru a se descărca, pentru a se elibera de ceea ce o neliniștește sau, dimpotrivă, pentru a-și împărtăși beatitudinea. Ea este o scriitoare sau, mai bine zis, o poetă neconvențională, noncomformistă. Scrie tot ceea ce-i trece prin minte și prin suflet, fără a-i păsa de modul în care ceilalți i-ar putea interpreta poeziile. Tipologia scriitorului naiv, după cum ar zice Schiller. De aceea, merită citită și apreciată.

,,Poezii pentru văduve” este o antologie pestriță, ce-și încântă cititorul prin stilul ludic abordat, prin libertatea cu care cuvintele sunt îmbinate. Cele 6 capitole reprezintă o critică adusă societății contemporane, atât de imperfecte, de corupte, o resemnare a omului pus față-n față cu tristețea, iubirea, cu lucruri atât de generale, dar care capătă un sens particular în cazul fiecărui individ în parte.

,,M-ai pus să strâng masa

Să spăl aragazul

Și-am plecat la piață

Dar am deschis gazul.

Și mă uit de jos

Și e palpitant

Pari și furios

Și puțin crocant.”

Aceste poezii pot fi înțelese de cei deschiși la minte, de cei care nu pun preț pe etichetă, pe aparențe, și așa înșelătoare, pe lucrurile lipsite de importanță și valoare, ci pe esență, cea cu adevărat însemnată.

Dacă vreți să încercați un alt fel de poezie, dacă vreți să vă lăsați prinși în mrejele realității, oricât de crudă și dureroasă ar fi, oferiți o șansă acestei cărți. Sunt sigur că vă va surprinde în mod plăcut, că citind-o vă veți elibera sufletul de anumiți ,,demoni” ce nu vă dau pace…

 Mulțumesc Editurii Herg Benet pentru șansa de a citi aceste poezii! Volumul ,,Poezii pentru văduve” poate fi procurat de pe site-ul editurii, dar și din librăriile partenere. 

     LECTURĂ PLĂCUTĂ!

2 gânduri despre „,,Poezii pentru văduve” de Marcica Belearta

Lasă un răspuns

