,,Warcross” de Marie Lu

Ce părere aveți despre tehnologie? V-ați putea imagina lumea fără computere, internet și alte beneficii de care avem șansa să ne bucurăm astăzi? Dar ce credeți despre o lume guvernată aproape în întregime de tehnologie, în care realitatea se confundă cu lumea virtuală? V-ar plăcea să trăiți într-o astfel de lume, atât de artificială, în care oamenii își pierd treptat umanitatea, liberul arbitru? Ați renunța la libertate de dragul confortului și al comodității?

Marie Lu (născută Xiwei Lu) este o autoare americană de cărți Young Adult. A devenit cunoscută datorită seriei Legenda, cu acțiunea plasată într-un viitor distopic, militarizat. Înainte să scrie prima sa carte, a lucrat ca designer artistic în industria jocurilor video. În prezent, locuiește în Los Angeles, California, și se dedică scrisului, cărților pentru adolescenți și tineri.

Am primit recent volumul ,,Warcross”, pe care îmi doream foarte mult să-l citesc și a cărui lectură nu am amânat-o prea mult. Pe nesimțite, am fost prins în mrejele poveștii lui Marie Lu, pe care aș putea-o caracteriza drept surprinzătoare, captivantă. Orice cititor rămâne, fără doar și poate, fascinat de stilul caracteristic autoarei, de scriitura sa, de talentul cu care creează lumi distopice.

Apreciez faptul că, într-un fel sau altul, autoarea face o predicție, prezintă, ca și în cazul Legendei, un viitor pe cât de utopic, pe atât de realistic. Se bazează pe ceea ce se întâmplă în prezent, însă nu se limitează la a fi doar un martor al evoluției tehnologiei, ci își imaginează cum ar arăta o lume în care tehnologia a depășit orice bariere ale imposibilului, ale necunoscutului. Nu uită să evidențieze dezavantajele acestei evoluții, căci orice victorie, orice realizare presupune, totodată, un preț, un sacrificiu.

,,În sfârșit, se termină cu un rând de cuvinte care-mi mângâie clavicula, o mantră pe care tata mi-o repeta, o mantră pe care mi-o recit când lucrurile devin prea mohorâte.

Orice lacăt are o cheie. 

Orice problemă are o soluție. Orice problemă, mai puțin cea care mi l-a răpit. Mai puțin cea cu care mă confrunt acum. Iar gândul ăsta e aproape suficient să mă facă să mă ghemuiesc și să închid ochii, să mă scufund într-un  loc întunecat și familiar.”

Protagonista cărții este Emika Chen, o tânără hackeriță din New York. Părăsită de mamă pe când era foarte mică, rămasă orfană de tată, ea se vede nevoită să înfrunte viața, dificultățile acesteia. Cu câțiva ani în urmă, un puști japonez a inventat un joc uimitor, numit Warcross, devenit între timp un brand mondial, un mod de viață pentru milioane de oameni.

Existența multora depinde de Warcross, iar printre aceștia se numără și Emika. Înzestrată cu abilități IT deosebite, ea se numără printre vânătorii de recompense, mai exact,  îi caută pe cei care pariază ilegal pe Warcross și-i dă pe mâna poliției. Din asta trăiește în momentul de față, însă situația sa financiară este destul de precară. Are datorii, îndură lipsuri și așa ajunge să recurgă la un gest nebunesc, cum l-am putea numi: intră ilegal în jocul de deschidere al Campionatului Internațional de Warcross cu scopul de a fura ceva, doar că este văzută de toți (participanți, organizatori, telespectatori).

Dintr-o fată săracă, o anonimă dintr-o metropolă americană, a ajuns faimoasă, cunoscută în întreaga lume și, cu precădere, în SUA și Japonia. Destinul ei se schimbă odată cu apelul primit din partea lui Hideo Tanaka, fondatorul Warcross, unul din cei mai bogați oameni de pe planetă.

,,La celălalt capăt al firului e o pauză. Deodată, îmi dau seama că am comentat  în fața unuia dintre cei mai puternici oameni din lume, în fața idolului meu, pe care l-am urmărit, despre care am citit și pentru care am dezvoltat o obsesie timp de ani de zile – cineva care mi-a schimbat viața. Lângă mine, Keira privește telefonul cu încăpățânare, de parcă ar putea vedea expresia lui Hideo. Înghit în tăcere. Mi-e teamă pentru o clipă. 

– Am o propunere de lucru, spune Hideo. Ați dori să aflați mai multe?”

Hideo o invită la Tokyo și îi face o propunere, pe care Emika o acceptă. Astfel, ea devine unul din jucătorii-surpriză ai Campionatului, având misiunea de a spiona, de a  scotoci prin universul virtual Warcross. Campionatul e pus în pericol de un haker necunoscut, dar extrem de iscusit. Emika trebuie să-l împiedice să-și pună în aplicare misiunea malefică (oare?).

,,Informațiile sale private sunt păzite în spatele unei mase de scuturi – nu unul, ci zeci. Tot ce am reușit să descarc despre el e criptat. Din cine știe ce motiv, Ren nu e amator în probleme de securitate și știe cum să se protejeze, mult mai bine decât un jucător oarecare. Mult prea bine. Mă uit la el, gândindu-mă. Silueta pe care am văzut-o în Tokyo Dome e un jucător supriză. Și un singur jucător surpriză nu a fost la locul lui în timpul recrutării.”

Emikăi nu-i vine să creadă că viața sa s-a schimbat la 180 de grade. Are bani în cont, datoriile îi sunt plătite, ba chiar, face parte din echipa Cavalerilor Phoenix. Ce și-ar mai putea dori?! Și era să uit: între ea și Hideo pare să se înfiripe ceva… poate o poveste de dragoste?

Vă invit să descoperiți finalul acestei cărți incredibile! Va reuși Emika să-l oprească pe Zero, să salveze Warcross? Ce consecințe vor avea acțiunile sale? Aparențele pot fi înșelătoare?

Părerile criticilor:

  • ,,Un prim volum excepțional al unei serii cyberpunk, punctat de momente romantice și întorsături de situație demne de un thriller.” Kirkus Reviews
  • ,,Warcross nu se compară cu nimic din ce ați citit înainte. Este inteligent, romantic, suprinzător, și totuși explodează de culoare, acțiune și viteză. Am zburat printre paginile cărții, este absolut fantastică!” Sabaa Tahir, autoarea bestsellerului Elias și spioana Cărturarilor
  • ,,O doză puternică de adrenalină, o carte plină de acțiune. Lu creează personaje cu suflet și hotărâte, apoi le eliberează într-o lume plină de lumină și de posibilități infinite.” Leigh Bardugo, autoarea bestsellerului Banda celor șase ciori

Mulțumesc Grupului Editorial Corint pentru ocazia de a descoperi această carte uimitoare!

,,Warcross” poate fi achiziționată de pe site-ul editurii, dar și din librăriile partenere.

LECTURĂ PLĂCUTĂ! 

Imagini pentru warcross romana

8 gânduri despre „,,Warcross” de Marie Lu

Lasă un răspuns

